Voor installateurs

Vind een installateur Bij u in de buurt

Twee doden door koolmonoxide

30 maart 2017 10:10

In een woning aan de Prinses Marijkestraat in Alphen aan den Rijn zijn twee overleden personen aangetroffen in hun woning. Zij zijn vermoedelijk overleden aan een koolmonoxidevergiftiging.

De hulpdiensten gingen eerder op de avond af op een melding waterschade aan de Prinses Marijkestraat. Een bewoner had last van een lekkage die ontstaan was bij haar bovenburen. In die bovenwoning troffen de hulpdiensten de twee overleden personen aan. In het complex werd een hoge concentratie koolmonoxide gemeten.

 

Ventileren

De twee agenten die de overledenen aantroffen in de woning zijn onwel geworden en naar het ziekenhuis vervoerd. Volgens een woordvoerder gaat het om een voorzorgsmaatregel en zijn de agenten dus niet in levensgevaar. Een bewoner van het complex werd in een ambulance nagekeken.

 

De straat was langere tijd afgesloten omdat de overige woningen in het complex, het portiek en de kelderboxen werden geventileerd. De woningen zijn later op de avond weer vrijgegeven. De politie doet nog onderzoek, maar de meest voor de hand liggende oorzaak is een lekkende geiser.

bron: ad.nl